Skip to content
Kezdőlap » Professzionális online kommunikáció – A siker kulcsa

Professzionális online kommunikáció – A siker kulcsa

    Marcsi senior – magyarul, angolul és németül is anyanyelvi szinten beszélő – SEO szövegíró, HubSpot okleveles tartalommarketing-szakértő, vörösdiplomás közgazdász és mesterdiplomás marketingszakértő több mint 4 éves tapasztalattal a digitális marketing területén. Kis-, közép- és nagyvállalatokkal, valamint marketingügynökségekkel folytatott sikeres együttműködései révén szinte nincs olyan téma és iparág, amit szövegíróként már ne érintett volna. De mi is az a SEO szövegírás, milyen a jó tartalommarketing és miért kell a professzionális online kommunikációra egyre nagyobb figyelmet fordítani cégvezetőként és pályakezdőként egyaránt? Interjúnkból kiderül.

    Bemutatkozó cikksorozatunk keretében ma fáradhatatlan kreativitással és mindig naprakész szakmai tudással rendelkező tartalommarketing-szakértőnket, Haraszti Máriát szeretnénk bemutatni Nektek.

    Marcsi senior – magyarul, angolul és németül is anyanyelvi szinten beszélő – SEO szövegíró, HubSpot okleveles tartalommarketing-szakértő, vörösdiplomás közgazdász és mesterdiplomás marketingszakértő több mint 4 éves tapasztalattal a digitális marketing területén. Kis-, közép- és nagyvállalatokkal, valamint marketingügynökségekkel folytatott sikeres együttműködései révén szinte nincs olyan téma és iparág, amit szövegíróként már ne érintett volna. De mi is az a SEO szövegírás, milyen a jó tartalommarketing és miért kell a professzionális online kommunikációra egyre nagyobb figyelmet fordítani cégvezetőként és pályakezdőként egyaránt? Interjúnkból kiderül.

    Eddigi szakmai életutadat hogyan foglalnád össze röviden olvasóinknak?

    Évfolyamelsőként végeztem el a Budapesti Corvinus Egyetem nemzetközi gazdálkodás alap-, majd marketing mesterszakát angol nyelven. Már egyetem alatt is igyekeztem a gazdálkodás és a marketing több területére is rálátni és olyan neves helyeken szakmai tapasztalatot szerezni, mint pl. az EcoLife Magazin vagy a KPMG. Rövidesen felismertem, hogy a tartalommarketing az én igazi utam, amit szívvel-lélekkel tudok csinálni és ahol szenvedélyem a szakmai tudásom folyamatos bővítése, naprakészen tartása, illetve ahol anyanyelvi szintű angol és német tudásomat is napi szinten használhatom. Kis-, közép- és nagyvállalatoknál, majd neves marketingügynökségeknél helyezkedtem el tartalommarketing-szakértőként és angol-magyar-német SEO/marketing szövegíróként, jelenleg pedig szabadúszóként tevékenykedem a lehető legszínesebb ügyfélkörrel. Kitartó és mindig a legmagasabb minőséget képviselő munkámnak köszönhetően eddigi munkásságom során olyan ügyfelekkel dolgozhattam már együtt, mint a német LIDL, a Retro Jeans, a Profession.hu vagy a Digital Natives. Jelenleg pedig az a megtiszteltetés ért, hogy a Pact4Youth csapatát is erősíthetem a tartalommarketing és az angol-magyar szövegírás területein.

    Egyre többet hallani a professzionális online kommunikáció jelentőségéről. Mik a trendek, mire érdemes odafigyelni cégvezetőként?

    Cégvezetőként mindenképpen lépést kell tartanunk a vásárlók folyamatosan változó igényeivel. A márkákat körülölelő hatalmas zaj és a fogyasztók elképesztően megnövekedett ingerküszöbje miatt a hatékony szövegírás ma már nem ugyanazt jelenti, mint 10 évvel ezelőtt. Ma már nem elég a „csak menjen ki valami ezen a héten is Facebookra” vagy a „tegyük ki ugyanazt a szöveget webshopba a hasonló termékek alá” hozzáállás. Sőt, ma már az sem elég, ha szuperül megírunk egy szöveget, mert a Google már rengeteg egyéb dologra is figyel, ha rangsorolásról van szó.

    Bátran kijelenthetjük, hogy a céltalan írogatás kora leáldozott. Helyét a precízen átgondolt tartalomstratégia, a minőségi tartalom és az empatikus szövegezés vette át. Mivel a legtöbb érdeklődő ma már először online találkozik a márkánkkal, jól meg kell gondolnunk, mit és hogyan kommunikálunk a vásárlóink felé – kiváltképp a jelenlegi krízishelyzetben.

    A tartalommarketing akkor lehet sikeres, ha nyomásgyakorlás nélkül hívjuk fel az olvasók figyelmét és tereljük őket a vásárlás felé. Ha mindig értékes, érdekes és releváns információt közvetítünk, azt a célközönségünk a bizalmával hálálja meg. Ha pedig az aktuális SEO szabályokat is figyelembe vesszük, a Google algoritmusa is szeretni fogja tartalmainkat! Következésképp a konverziók növekednek, a reklámköltségeink csökkennek és egyre több hűséges vásárlónk lesz.

    Egy átgondolt és precízen felépített tartalommarketing-stratégia tehát nemcsak abban segít, hogy hatékonyan megismertethessük termékeinket és szolgáltatásainkat új látogatóinkkal, hanem meglévő vásárlóink megtartását is nagymértékben elősegíti – bármilyen szektorról is legyen szó. Ezért kulcsfontosságú, hogy tisztában legyünk a professzionális online kommunikáció jelentőségével és íratlan szabályaival.

    Marketing/kreatív szövegíró mellett SEO szövegíró is vagy. Ez mit jelent?

    A SEO szövegírás célja, hogy a tartalmakra fizetett hirdetés nélkül is rátaláljanak az olvasók a Google keresőben. Természetesen több tényező is befolyásolja, hogy tartalmaink hányadik helyen szerepelnek a keresőben. Ezek közül a legfontosabbakat nagyjából 3 csoportra lehet osztani:

    1. Technikai SEO: technikailag mennyire működik megfelelően az oldal?
    2. Off-page SEO: hány weboldal hivatkozik a mi oldalunkra és ezek az oldalak milyen minőségűek, mennyire relevánsak a téma szempontjából?
    3. On-page SEO: mennyire van jól megírva a szöveg az adott kulcsszóra, témára?

    A SEO szövegírás az on-page SEO része. Jó hír, hogy ha weboldalunkon a technikai és az off-page SEO rendben van és a tartalmi keresőoptimalizálásra is odafigyelünk a weboldalszövegezés vagy a blogcikkírás során, igen szép eredményeket érhetünk el! A kérdés persze, hogy mit is tartalmaz az olyan szöveg, amelyet a Google és az olvasóink is szeretnek?

    A tartalmak megalkotása során a külső és belső linkek megfelelő elhelyezésétől kezdve az LSI kulcsszavak használatán át egészen a horgonyszövegek helyes megfogalmazásáig rengeteg dologra oda kell figyelni. Azonban a szövegeket túloptimalizálni sem szabad, hiszen ezzel több kárt is okozhatunk, mint hasznot. Egy jól felépített, a keresőoptimalizálás (és a helyesírás) szabályai szerint elkészített, a célközönségünk számára releváns és érdekfeszítő blogcikk viszont szinte aranyat ér. Azok a látogatók ugyanis, akik a Google-ben találnak ránk, a legtöbb esetben magas konverziós arányt mutatnak, ráadásul költséghatékony módon – ezért éri meg a SEO szövegírás.

    Szerencsére számtalan online kurzus közül választhatunk, ha ezt a tudást el szeretnénk sajátítani. Ha cégvezetőként azonban se időnk, se energiánk ezzel foglalkozni (esetleg maga a szövegírás is csak plusz terhet jelent), mindenképpen kérjük professzionális SEO szövegíró segítségét tartalmaink megalkotásához.

    Tartalommarketingesként/szövegíróként mi a legfőbb tanácsod a cégek számára?

    Mielőtt bármit is kommunikálunk a cégünkről, ismerjük meg alaposan a célközönségünket – legyen szó vásárlókról vagy potenciális kollégákról – és legyünk mindig hitelesek! Sablonmegoldások helyett kutassunk, készítsünk perszónákat, tudjuk meg pontosan, hogy mi mozgatja a célközönségünket, milyen igényeik vannak, melyek a legfőbb vágyaik, milyen nehézségekkel kell szembenézniük. Csak így tudunk olyan tartalmakat létrehozni, amelyekkel kiemelkedünk a tömegből és szíven találjuk az embereket.

    Továbbá legyen tartalomtervünk! Blogcikkeinkhez például végezzünk kulcsszókutatást, készítsünk tartalomnaptárat és monitorozzuk az egyes tartalmak teljesítményét. Ha azt látjuk, hogy valami kiemelkedően jól teljesít, nyugodtan módosítsuk ennek tudatában az eredeti tervet. Az alkotói válság kiküszöbölése érdekében pedig bátran használjuk fel régebbi, jól teljesítő tartalmainkat az újabb tartalmak készítése során. Például, ha sok megosztást kapott egy néhány hónapja megosztott blogcikkünk, készítsünk belőle letölthető e-bookot vagy e-mail-kurzust. Mindemellett pedig ne feledjük, hogy a jelenlegi krízishelyzetben kulcsfontosságú, hogy a szokásosnál is többet kommunikáljunk!

    A fenti tippeken kívül a tartalommarketing természetesen még számtalan egyéb lehetőséget kínál márkánk erősítésére, illetve vevőszerzésre és -megtartásra. Azonban bármit is teszünk, sose feledkezzünk meg a hiteles és őszinte kommunikációról! Csak így alakíthatunk ki lojális vevőkört, illetve így építhetjük eredményesen munkáltatói márkánkat is. Ha esetleg nem vagyunk biztosak, mit, mikor és hogyan érdemes kommunikálni, hogyan rakhatunk össze egy ütős tartalomstratégiát, illetve hogyan nyerhetjük el célközönségünk bizalmát hosszú távon, érdemes tapasztalt szövegíró segítségét kérni.

    A pályakezdő fiataloknak mit tanácsolnál?

    A professzionális online kommunikáció pályakezdők esetében fontosabb, mint hinnénk. A kiválasztási folyamat nagy része ugyanis ma már az online térben zajlik, sőt, kapcsolati tőkénket is jelentős mértékben építhetjük online. A pályakezdőknek ezért minden olyan online felületre és kommunikációs csatornára kiemelt figyelmet kell fordítaniuk, amelyen keresztül kapcsolatba kerülhetnek potenciális munkaadóikkal.

    A siker érdekében érdemes többek között mindig az adott pozíciónak megfelelő, tartalmi és vizuális szempontból is megnyerő önéletrajzot összerakni (ehhez számtalan online eszköz áll rendelkezésünkre – ilyen pl. a Novoresume), LinkedIn profilunkat folyamatosan frissíteni, a helyesírásra kiemelten figyelni, valamint a közösségimédia-oldalainkat HR-szemmel megvizsgálni, bizonyos bejegyzéseket törölni vagy nem publikusra állítani. Továbbá kövessük figyelemmel a szakterületünkkel kapcsolatos híreket, aktualitásokat, fórumokat és fogalmazzuk meg bátran véleményünket pl. LinkedIn posztok keretében. Ezzel ugyanis azt sugalljuk, minket valóban érdekel az a szakterület, ahol el szeretnénk helyezkedni és fontosnak tartjuk, hogy mindig képben legyünk az aktualitásokkal. Interjúnk végére értünk, reméljük, pályakezdőként és cégvezetőként is találtatok benne hasznos és értékes információt! Ha pedig tartalommarketinggel vagy szövegírással kapcsolatos kérdésetek van Marcsihoz, bátran tegyétek fel kommentben!

    Tags: